blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG programalice
ČLÁNKY
GALÉRIE
DISKUSIE
6
SLEDUJETE BLOG
Vitajte na mojom blogu
ProgramAlice



Ako to všetko začalo
pridal ProgramAlice 1.6. 2013 o 15:18



Ako to všetko začalo


Na úvod by som priblížila o čo vlastne ide. V prechádzajúcich blogoch ste mali možnosť vidieť moje pokusy o kresby. Ako som už predtým spomenula, písanie mi moc nejde a preto odo mňa romány nečakajte, ale tuto musím urobiť výnimku  a niečo napísať. Ako inak by som vám mohla vysvetliť to, čo ma postihlo už ako trojročnú a prenasleduje ma to doteraz. Som si istá, že nie som jediná kto má takýto problém.

 

Začalo sa to tým, že som sa narodila a  naučila chodiť celkom rýchlo. Už ako jeden ročná som veselo pobehovala po meste s kamarátkami, radi sme nakupovali poväčšine lízanky a cukríky. Ako trojročná som tiež raz takto nakupovala a zbadala som  niečo nezvyčajné vo výklade. Bolo to veľké, dlhé a ostré čudo, ktoré od seba odrážalo dopadajúce slnečné lúče a osvetľovalo celé okolie – CERUZKA O_O . Musela som ju mať. A tak sa aj stalo. Vošla som  s odhodlaním do obchodu. Vytiahla som  peňaženku plnú peňazí z hry „Dostihy a sázky“. Pani  za pokladňou na mňa čudne zazrela. Nechápala som, veď mám dosť peňazí. Keď sa zamračila, tak som to pochopila, ona mi tú ceruzku  nedá. A tak som sa zhlboka nadýchla, zapla pukačky na svojej hlave, utiahla fontánku  a vyrazila. Schmatla som ceruzku, odrážajúcimi lúčmi slnka som oslepila predavačku, naskočila na skateboard  a odrážala som sa rýchlosťou blesku z obchodu domov. Podarilo sa mi to. Mám ju. Vytiahla som papier a tak sa to začalo... to čo obťažuje mnohých ešte doteraz...čmáranie na papier.

 

Aby som vás príliš nezdržovala začnem hneď z ostra a to prezentáciou svojich umeleckých diel. A áno, čítate správne umeleckých diel, pretože raz mi niekto povedal, že ak niečo vystavíš pre verejnosť a netutleš to doma, tak sa to stáva umeleckým dielom. No, neviem čo je na tom pravda, ale pre tento raz sa budem toho držať, pretože ako som naposledy videla v televíznych novinách, dnes už aj pes predá obraz za 300 libier len zato, že prejde štetcom v papuli po plátne, tak prečo nie.

 

Prvá etapa - 1992:

Z tohto  obdobia som sa vám rozhodla predstaviť tri diela. Ide o mužské a ženské postavy (usudzujem podľa vlasov) nepravidelných tvarov odeté prevažne v kvetinovom vzore. Na ich tvorbu sa príliš nepamätám, ale spomínam si, že na tú pani s vlasmi až po zem som bola nesmierne hrdá. Dúfam, že ju predám aspoň za 200. Nie forintov, ale libier. 

 

Druhá etapa - 1993:

Tu som sa začala zdokonaľovať. Opäť som sa zamerala na ľudskú populáciu odetú v tradičných krojoch.  Je vidieť, že v tejto tvorbe začínam plne rozlišovať čo je mužské a ženské, nielen podľa vlasov, ale aj podľa rici, cici a pipi. Na spestrenie sa občas dokonca objavia aj predmety ako auto, či zvieratá a mimozemšťania.

 

Tretia etapa – škôlka:

V tejto etape som začala podliehať tlaku zhora a v celkovej torbe boli na mňa kladené požiadavky robiť veci na zvolenú tému, podľa predurčených techník a s predurčenými prostriedkami. Ide tak prevažne o obrazy farebné, zobrazujúce ľudí a zvieratá. V dielach sa objavujú detailnejšie podoby rodinných príslušníkov, postáv z rozprávok, viď. obraz s názvom „Matka v pásikavom“ a  „ Aladinova žena“.

 

Štvrtá etapa - všetky školy – tam sa už naučíte niečo užitočné ako písať a počítať, ale aj ostatné veci ako rôzne vzorce a zákony, ktoré nakoniec zistíte, že sú vám v podstate aj tak v bežnom živote na nič a  na druhý deň ich aj tak neviete:

Tvorba naďalej podliehala tlakom zvrchu. Začala som preto tvoriť tajne, bez príkazov a obmedzení. Okrem iného išlo o indivíduá, ktoré som mala v obľube a na ktoré nedám dopustiť doteraz : Pokémoni. Vytvorila som celý vlastný kalendár, avšak k označovaniu mesiacov som sa už nedostala.

Vo vrcholnej fáze svojej kreativity som dospela k nápadu navrhovať oblečenie a tak som začala. Okrem Pokémonov, som v tomto období bola výrazne ovplyvnená aj videoherným biznisom a tak som modelky začala štylizovať do rôznych postáv. Najčastejšie išlo o Laru Croft. Aspoň som si to tak vtedy myslela, že to tak vyzerá a bola som so sebou úplne spokojná.

Neskôr som prešla od modeliek ku konrétnemu zobrazovaniu herných postavičiek. Lara Croft naďalej ostávala, ale začalo sa toho nabaľovať viac.

 

Piata etapa - teraz :

Neustále ma ovplyvňujú hry a anime. Som z toho chorá a asi si už do konca života nepomôžem.

 

Koniec.


Ps: Na všetky diela sa vzťahujú autorské práva. Ak zistím, že boli zneužité, budem nútená bez akýchkoľvek okolkov konať. Zapamätajte si – ja nikdy nespím a nájdem si vás všade.

 



Prístupov 5020
Kvalita článku
(100%) hlasov 9

PRÍSPEVKY
SLEDOVAŤ
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
Comics salón / IstroCon 2017
[ 20.9.2017] (príspevkov 9)
Kresby 3
[ 17.11.2015] (príspevkov 48)
Benátky 2015
[ 13.5.2015] (príspevkov 1510)
Animeshow / Gameexpo 2015
[ 10.3.2015] (príspevkov 793)
Moje pokladíky
[ 25.1.2015] (príspevkov 1011)
Herné figúrky (malá zbierka)
[ 11.5.2014] (príspevkov 1484)
Cesta do divočiny
[ 20.4.2014] (príspevkov 673)
Final Fantasy XIII-2 brnenie
[ 11.9.2013] (príspevkov 77)
Môj herný svet
[ 3.8.2013] (príspevkov 555)
Ako to všetko začalo
[ 1.6.2013] (príspevkov 597)